Senest opdateret 09.2021
Siden indeholder praktisk information, der kan være gavnlig for dig/jer som ny i foreningen. Vi håber, at du/I bliver glad for at være her. Hvis du/I har spørgsmål til nedenstående eller andet er du/I meget velkommen til at kontakte ejerforeningens bestyrelse.
1 Bestyrelsen
2 Administrator
3 ProBo
4 Fællesudgifter, vand/varme og internet
5 Facebookgruppe
6 Generalforsamling
7 Arbejdsdag
8 Navnelabels, kælderrum og loftrum
9 Gårdlaug og gårdregler
10 TV
11 Vedligehold/REBO
12 Trappevask
13 Husorden
_______________________
1 BESTYRELSEN 2021:
Lene Jørgensen, Tyrolsgade 21, st. th. (formand, akut tlf.: 2220 1327)
Lasse Embøl, Tyrolsgade 19, st. th. (næstformand)
Mail: tyrolsgade2300 (@) gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/groups/tyrolsgade1921/
Bestyrelsen har en flad organisation, hvilket indebærer at der ikke er nogen Formand, Næstformand, Kasserer etc. (titlerne er deraf blot noteret i de tilfælde dokumenter kræver det). Bestyrelsen holder som udgangspunkt møde første tirsdag i måneden, og alle er velkommen til at deltage. Her drøftes løbende aktuelle og indkomne sager.
----------------------------------------
2 ADMINISTRATOR:
HHH Administration ApS.
Adr: Ryvangs Allé 44, 2900 Hellerup
Tlf.: 39463535
Mail: [email protected]
Kontaktperson: Tanya Brösen ([email protected])
----------------------------------------
3 PROBO:
ProBo er en GDPR-sikker platform hvor al kommunikation og information om ejerforeningen er samlet. ProBo er rollestyret. Det betyder, at der er adgang til forskellig information og værktøjer alt efter om man er ejer, administrator, bestyrelsesmedlem eller har en helt anden rolle. ProBo benyttes af ejerforeningen til sikker e-mail, dokumentdeling, bilagsgodkendelse m.m. Så snart administrator registrer ejerskiftet i forbindelse med dit køb af lejligheden, vil du modtage en invitation til ProBo, hvor du kan finde relevante dokumenter for foreningen. Når du har fået adgang til ProBo kan du let tilgå siden fra både smartphone og PC. Det vil være muligt at tilmelde dig til sms- og mailservice, så du får relevante beskeder fra bestyrelsen direkte på din telefon eller email. Hvis du ikke kort efter overtagelsen af lejligheden modtager en invitation til ProBo, da kontakt administrator på ovenstående mailadresse.
Link til platformen: https://tyrolsgade19-21.probo.dk
Link til generalforsamling referater: Dokumentarkiv | ProBo
Link til andre dokumenter (Fx vedtægter og budgetter mm.): Dokumentarkiv | ProBo
----------------------------------------
4 FÆLLESUDGIFTER, VAND/VARME OG INTERNET:
Fællesudgifter: Fællesudgifter/udgifter til ejerforeningen opkræves hvert kvartal (1/1, 1/4, 1/7 og 1/10). Opkrævningen vil første gang blive tilsendt pr. post direkte fra Nets. Det kan dog være en god ide at kontakte administrator (se pkt. 2) for at sikre, at du er registeret korrekt og vil modtage opkrævningen. Opkrævningen kan efterfølgende tilmeldes betalingsservice. Fællesudgifter til ejerforeningen er d.d. (2021) ca. 3948 dkk pr. kvartal pr. lejlighed
Vand og varme: A conto vand og A conto varme er afhængig af forbrug i den enkelte lejlighed. Dette vil således være sat efter forbruget ved den forrige ejer. Der kan være behov for en justering tilpasset dit/jeres forbrug. Kontakt Administrator hvis du ønsker at ændre dine a conto opkrævninger.
Internet: Internet udgifter er d.d. 302 dkk pr. kvartal pr. lejlighed. Udbyderen er DanskNet med et fællestilbud til ejendommen, og en hastighed på 1000/1000mbit.
Kontakt i tilfælde af problemer: DanskNet / 46 90 88 88
----------------------------------------
5 FACEBOOKGRUPPE:
Lukket facebookgruppe for ejere og lejere i E/F Tyrolsgade 19-21: https://www.facebook.com/groups/tyrolsgade1921
Anmod gerne om medlemskab til gruppen direkte på Facebook og send en mail til bestyrelsen hvor du oplyser dine kontaktinformation, navn, lejlighed, mobil og mail til vores interne arkiv, samt oplys at du har anmodet om medlemskab til Facebook gruppen, så sørger vi for at bekræfte din anmodning. Her kan alle beboere dele relevant information for ejerforeningen og beskeder fra bestyrelsen omkring arbejdsdag og lignende vil også blive annonceret her.
----------------------------------------
6 GENERALFORSAMLING:
Generalforsamling foregår som udgangspunkt én gang årligt (tilstræbes at det er om foråret). Derudover kan der blive indkaldt til ekstraordinær generalforsamling i henhold til gældende regler. Administrator står for indkaldelse til generalforsamling, og en ansat fra HHH Administration vil som regel være dirigent og samt referent til generalforsamlingen.
----------------------------------------
7 ARBEJDSDAG:
Arbejdsdag i ejerforeningen afholdes to gange årligt (så vidt muligt). Det forventes, at ejerlejlighedsejerne eller alternativt en repræsentant (fx lejer) deltager i arbejdsdagene. Hvis man er forhindret i at deltage på den fastlagte dato, vil der altid være mulighed for at få en opgave tildelt som kan udføres en dag, der passer dig/jer bedre, men som ligger tæt på arbejdsdagen. Hvis man ikke deltager i arbejdsdag og ikke påtager sig en opgave en anden dag, vil blive opkrævet et gebyr på 1000 kr. Gebyret opkræves i forbindelse med kvartalsopkrævningen af fællesudgifter.
----------------------------------------
8 NAVNELABELS, KÆLDERRUM OG LOFTRUM:
I forbindelse med overtagelse af sin lejlighed vil man typisk blive overdraget den tidligere ejers kælder- eller loftrum, sker dette ikke, så kontakt bestyrelsen, da vi har kælder- og/eller loftrum til alle ejere af lejligheder. Noter, at det er vigtigt at bestyrelsen ved hvem der ejer de enkelte kælder- og loftrum og du/I skal derfor sende bestyrelsen en mail omkring kontaktoplysninger samt hvilket rum du/I har overtaget.
Husk dertil også at skifte navnelabels på postkasse, dørtelefon mv. i overensstemmelse med det gældende udseende. Bestyrelsen kan eventuelt være behjælpelig hermed.
----------------------------------------
9 GÅRDLAUG OG GÅRDREGLER:
Vi har et gårdlaug, der varetager vores fælles gård. Vi deler gården med lejeboliger tilhørende Bo-Vest.dk, andelsforening, Musikkvarteret og lejeboliger, ejendommen Lyongade 16-20, og hver part har en repræsentant i gårdlauget, og for os er det Lene Jørgensen (21 st.th). For alles trivsel i gården findes et sæt gårdregler som findes vedlagt. Lidt praktisk i forbindelse med gården.
• Cykelparkering- alle cykler, der bliver medbragt i gården SKAL sættes i gårdens cykelstativer, står disse på gårdens øvrige arealer, vil de blive fjernet og sat på gaden.
• Vaskeri i gården- der er et vaskeri i gården, men dette tilhører desværre ikke vores ejerforening, og er ej heller muligt at få brugsret til. Nærmeste vaskeri findes på Englangsvej 4. Vaskeriet er åbent 06-22.
----------------------------------------
10 TV:
TV-Abonnement har vi gennem YouSee og deres Grundpakke, der leveres via antennestikket i din lejlighed og betales aconto gennem foreningen (posten “Antenne”). For mere information og yderligere TV-pakker samt streaming over nettet, opret login på YouSee her: YouSee Tv & Film og Overblik (yousee.dk).
----------------------------------------
11 VEDLIGEHOLD/REBO:
REBO A/S er ejerforeningens primære samarbejdspartner ift. diverse opgaver og vedligehold af ejerforeningen, herunder diverse forefaldende ejendomsservice. Hvis der er behov for / ønsker til vedligehold og/eller reparationer der skal udbedres og betales af ejerforeningen, så kontakt altid bestyrelsen. Kontaktinformation: https://www.rebo.dk/
----------------------------------------
12 TRAPPEVASK
Trappevask bliver foretaget af ABCRengøring og sker hver torsdag på fortrapperne, mens bagtrappen rengøres en gang i måneden. Omkostninger ifm. trappevask er inkluderet i opkrævningen for de månedlige fællesudgifter.
----------------------------------------
13 HUSORDEN:
Husorden kan findes på ProBo ved login under "Dokumentarkiv", eller findes her:
https://drive.google.com/open?id=1C5GmzdN9SGG6dZvU0_5qA7IdpaJtIIMx&authuser=djembql%40gmail.com&usp=drive_fs